22 Şubat 2015 Pazar

MAŞ FASÜLYELİ BULGUR SALATASI




        Herkese merhaba. Yaklaşık iki yıl önce maş fasülyesi ile tanıştım ve açık söylemek gerekirse normal fasülye tadından hiç hoşlanmadığımdan benim için kurtarıcı oldu diyebilirim. Sevdiğim tadlarla karıştırarak her türlü salatasını yapmak mümkün, fakat en beğendiğim birliktelik bulgurlu salatası oldu. Hafif bir akşam yemeği, işe götürebileceğiniz bir öğle yemeği, misafirlerinize yapabileceğiniz bir salata... Yani her zaman yemek mümkün.
        Ben genellikle baklagilleri haşlayıp dondurucuya koyuyorum ve ihtiyacım olduğunda hazır olmuş oluyor ayrıca tadında hiç bir fark olmuyor, ama dikkat edilmesi gereken şey plastik poşetler. Ön işlemden geçirip dondurucuya koyduğunuz ürünleri mümkün olduğunca plastik poşet yerine dondurucu için üretilmiş kaplara koymayı tercih edin. Benim evimde bir tupperware koleksiyonu oluştu onları kullanıyorum:)
      Tarif aslında çok basit, buyurun hızla yapacağınız salata tarifine

          MAŞ FASÜLYELİ BULGUR SALATASI
       Malzemeler

  • 1 çay bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı haşlanmış maş fasülyesi
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 küçük mor soğan
  • 10-12 adet kurutulmuş domates
  • Dereotu, maydanoz
  • limon suyu, nar ekşisi, zeytinyağ, tuz


             Yapılışı

  • Bulguru sıcak suyla ıslatıp şişmesini bekleyin.
  • Bulgur şişince içine haşlanmış maş fasülyesini suda beklettip doğradığınız kuru domatesleri, küp küp doğradığınız biberi ve soğanı ekleyin.
  • İnce doğradığınız yeşilliklerden sonra başka bir kapta nar ekşisi, limon, zeytinyağı ve tuzu iyice çırpıp salatanın üzerine gezdirin.
          İşte bu kadar basit aynı zamanda lezzetli :)
          Afiyet olsun



2 yorum :

  1. Maş fasulyesini denememiştim.
    Denemeye buradan başlamalıyım...
    Ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. O zaman yaptıktan sonra yorumunuzu bekliyorum 😊

    YanıtlaSil