2 Şubat 2015 Pazartesi

BALLI ÇÖREK


         Merhabalar. Dönem sonu okul işleri, Ankara yolculuğu derken uzun zamandır yeni tarif giremedim. Bu kadar aradan sonra birikmiş tarifleri ve fotoğrafları hızlı bir şekilde eklemeye çalışacağım. Bu arada instagram hesabı açtım yine matbah dersleri adında ve instagram yemek sayfaları denizinde boğulmak üzereyim :) O kadar güzel tarifler ve kaliteli hesaplar var ki beş dakikada bir instagrama bakmaktan kendimi alamıyorum. Sosyal medya canavarı mı oldum ne :)
       Bu tarifim en sevdiğim yemek dergilerinden biri olan La Cucina Italıiana'da gördüğüm bir tarif, ama tabi ki kendi yorumumu kattım yulaf kullanmadım ve kuru üzüm yerine kuş üzümü kullandım.
Diğer hali de çok güzeldir tabi ama bu hali de çok güzel oldu :)
      İşte tarifimiz:

             BALLI ÇÖREK
         Malzemeler
        Hamur için:

  • 3,5 su bardağı un
  • Yarım su bardağı süt
  • 3 çay kaşığı kuru maya
  • 50 gr. tereyağı
  • 2-3 çorba kaşığı bal
  • 2 adet yumurta
        İç kısmı için:

  • 150 gr. tuzsuz fındık
  • 1 çay bardağı kuş üzümü
  • Bal
        Üzeri için:

  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı limon suyu

        Yapılışı
  • Tereyağı sos tenceresinde eritip içine balı ekleyip bir kenara alalım.
  • Süt, yumurta ve ballı tereyağı hamur yoğurma kabına alarak un ve kuru mayayı ekleyip yoğuruyoruz.
  • Hamuru biraz sıvı yağ ile yağlanmış bir kaba alıp üzerini örterek bir, bir buçuk saat kadar mayalandırıyoruz.
  • Hamur mayalanırken fındığı büyük parçalar halinde parçalayalım. Fındık ve kuş üzümünü balla karıştırıp 180 derecelik fırında pişirip soğumaya bırakalım.
  • Hamur mayalanınca dikdörtgen şeklinde açalım ve içine bal sürüp iç malzememizi yayalım.

  • Hamuru rulo şeklinde sarıp iki parmak kalınlığında dilimler keselim.


  • Artık tek yapmak gereken tepsiye dizip 180 derecelik fırında 25 dakika pişirmek. 
  • Çöreğimiz pişince üzerine limon suyu ve pudra şekeri ile hazırladığımız sosu dökerek servis yapabilirsiniz.
        Afiyet şifa olsun :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder