13 Şubat 2015 Cuma

SEVGİLİLER GÜNÜ PASTASI


          Herkese merhaba. Yılın kırmızı ve kalpli zamanı geldi çattı... Kırmızıyı pek sevmeyen biri olarak ben de bu deryaya karıştım, fotoğrafta da görüldüğü gibi :) 14 Şubat için ne yapabilirim diye düşünürken baktım karar veremiyorum geçtim mutfağa içimden geleni yaptım. Sonuçta bu fotoğraf çıktı ortaya. Bol kalp, bol kırmızı, bol çikolata... İşte 14 Şubat'ın özeti :)


                         SEVGİLİLER GÜNÜ PASTASI

              Malzemeler   

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt yoğurt karışımı (oranı kendiniz belirleyebilirsiniz)
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ
  • 2,5 su bardağı un 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı gıda boyası
  • 200 gr. çiğ krema
  • 200 gr. krem peynir
  • 6 yemek kaşığı pudra şekeri
  • Birkaç damla vanilya (paket şekerli vanilinlerden de kullanabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı granül kahve 
  • 1 çay bardağı süt


            Yapılışı

  • Yumurta ve şekeri köpürünceye kadar çırpıp üzerine yağ ve süt yoğurt karışımını ekliyoruz.
  • Un ve kabartma tozunu da ekleyerek karıştırıyoruz.
  • Karışıma gıda boyasını da ekleyerek spatula yardımıyla iyice yediriyoruz.
  • Kek harcını tepsiye ince bir tabaka halinde döküp 150 derecede pişiriyoruz.
  • Kek pişip biraz dinlenince kalp şeklinde parçalar kesiyoruz.



  • Bu sırada kremayı pudra şekeriyle köpürtüyoruz ve içine krem peyniri ve vanilyayı ekleyerek iyice çırpıyoruz.
  • Kestiğimiz keklerin üzerine ısıtıp kahveleri erittiğimiz süt karışımından sürüyoruz. Üstüne kremadan sürerek bir kat daha kek koyuyoruz bu şekilde üç kat kek yapıp en üstüne krema sürerek keki kaplıyoruz. Ben kenarları tam kapatmadım ki kırmızı renk görünsün.
  • Kalan kekleri mutfak robotundan geçirerek un haline getirip pastayı süslüyoruz.
  • Ben üstlerine benmari usulü erittiğim çikolatadan kalp şeklinde süs yaptım. Benmariyi browni tarifinde resimli bir şekilde anlatmıştım oradan bakabilirsiniz.
         Afiyet olsun, sağlık ve sevgi getirsin :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder