3 Şubat 2015 Salı

FIRINDA TAVUKLU GÜVEÇ


      Yoğun olduğum zamanlarda fırın yemekleri kurtarıcım oluyor. Ben çorbayla salatayla uğraşırken yemek de hazır oluyor. Bu tarif de hem bol sebzeli olduğu için sağlıklı ve hafif hem de çok pratik. Ayrıca kalan sebzeleri değerlendirmek için de bire bir. Ne zaman dolabımda parça parça sebze kaldığını görsem bu yemeği yapıyorum. Aslında biraz da evde ne varsa tarifi denebilir ya da canınız ne istediyse... Keyif sizin:)


             TAVUKLU GÜVEÇ

         Malzemeler

  • Kuşbaşı tavuk eti ( Ben but kısmını kullanıyorum daha lezzetli oluyor.)
  • 1 adet kabak
  • 1 orta boy patates
  • 2 adet havuç
  • 3 adet biber
  • 8-10 adet arpacık soğan
  • 1 su bardağı domates püresi
  • tuz, karabiber
         Yapılışı

  • Tavuk etinin miktarını özellikle yazmadım dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz.
  • Tavuk etinin birbirine yapışmaması için bir tencerede çok az zeytinyağ ile rengi değişene kadar kavuruyoruz.
  • İçine soyup ikiye böldüğümüz soğanları ve küp küp doğradığımız sebzeleri ekliyoruz ve üç dört dakika kavurup güveçlere alıyoruz.
  • Güveçlerin üstüne ikişer kaşık domates püresi koyup 200 derecede sebzeler yumuşayıncaya kadar pişirelim.
        Afiyet olsun :)

2 yorum :

  1. Çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık. En kısa zamanda deneyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Şimdiden afiyet olsun :)

      Sil