8 Ekim 2014 Çarşamba

KAPAMA


     Hazır kurban bayramını atlattık et yemeği tarifi vermeden olmaz :) Misafirlerinize gözünüz kapalı yapabileceğiniz çok zahmetsiz ama sonucu mükemmel olan bir yemek, ayrıca görüntü de çok hoş oluyor.
     Bu yemeğin çeşitli yörelerde çok farklı tarifleri mevcut. Yalnızca pirinçle yapılanlar olduğu gibi kuzu gerdan dışındaki etlerle de yapılanlar var.
     Buyurun efendim tarifimiz

      KAPAMA TARİFİ
 
      Malzemeler

  • Kişi sayısına göre kuzu gerdan ( ya da evinizde hangi et varsa )
  • Bir orta boy soğan
  • Bir ölçü pirinç
  • Yarım ölçü bulgur
 Ölçü dememin nedeni etinizi çoğaltırsanız buna göre pirinç ve bulguru da çoğaltabilirsiniz. Önemli olan ölçü olarak ne kullandığınız, yarısı kadar bulgur koymalısınız. Ben dört parça et için ölçü olarak su bardağı kullandım yani bir su bardağı pirinç yarım su bardağı bulgur koydum.
   
     Yapılışı

  • Etleri yıkayıp düdüklü tencereye koyuyoruz soğanı soyup iki parçaya ayırarak etlerin arasına yerleştiriyoruz. Üzerine gelecek kadar su koyup tuz karabiber ekleyerek 35-40 dk pişiriyoruz.



  • Etler pişince bulgur ve pirinci yıkayarak bir tepsiye alıyoruz üzerine pişen etleri alıp et suyunu döküyoruz, eğer suyu az gelirse et suyuna sıcak su ekleyebilirsiniz.



  • Fırında üstü açık bir şekilde pirinç ve bulgur suyunu çekene kadar 180 derecede pişiriyoruz.


     Afiyet şifa olsun efendim :)




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder