8 Temmuz 2015 Çarşamba

UN KURABİYESİ



             Bu kurabiyeyi çok önceden yaptım ve fotoğrafını instagrama koydum, o zamandan beri tarifi birçok kişi sordu ama utanarak söylüyorum ki bir türlü yazamadım. Bugün gelen son mesajdan sonra artık yazayım dedim. Madem tarif için bu kadar beklettim bari sözü uzatmadan yazmaya başlayım. Buyurun tarife:
                                         UN KURABİYESİ

                               Malzemeler

  • 250 gr. tereyağ veya margarin
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1,5 su bardağı un
  • 2 su bardağı mısır nişastası
                            

                              Yapılışı

  • Yağı küpler halinde kesin ve oda sıcaklığında yumuşatın.
  • Derin bir kaseye un, nişasta, pudra şekeri ve yağı alın ve yoğurun.
  • Hamur homojen bir kıvam alıp ele yapışmayacak hale gelene kadar yoğurun, gerekirse un ve nişasta takviyesi yapın.
  • Hamur ne çok yumuşak ne de çok sert olmalı.
  • Hamur olunca 5 dk kadar buzdolabında dinlendirin.
  • Hamur yağlı olduğu için işlem gördükçe kendini bırakıyor bu yüzden gevşemeye başlayınca dolaba alıp bir süre dinlendirin.
  • Hamurdan uzun şeritler yapıp çatalla üstünü çizin ve verev şekilde kesip yağlı kağıt serili tepsiye boşluklar bırakarak dizin.



  • 180 derece fırında pişirin. Kurabiyeler kızarmadan fırından çıkarın. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek servis edin.
          Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder