3 Mayıs 2015 Pazar

NOHUTLU BAMYA


        Uzun bir aradan sonra merhaba. Bu yemeği uzun zaman önce yaptım tarifi yeni yazabiliyorum. Derin dondurucunuzda hala bamya varsa denemelisiniz. Bamyayı zaten çok severim nohutla birlikte daha farklı ve doyurucu oluyor. Yemekleri beyaz etle yapınca daha hafif oluyor ve ben bu halini daha çok seviyorum. Siz bu tarifte kırmızı et de kullanabilirsiniz.
        Ben yemeği yaparken dondurucumda olan domateslenmiş bamyaları kullandığım için tam olarak ne kadar kullandım bilemiyorum siz kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.

                                        

                         
                                       NOHUTLU BAMYA
             Malzemeler

  •  Yaklaşık yarım kilo domates soslu dondurulmuş bamya paketi. (Ben bamyaları yazdan alıp temizleyip domates ve limon tuzu ile karıştırarak poşetleyip donduruyorum.)
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 400 gr. tavuk kuşbaşı
  • 1 orta boy soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Yarım limonun suyu
              Yapılışı

  • Soğanı yemeklik doğrayıp biraz sıvı yağda kavurun. Soğanlar kavrulunca etleri ekleyip suyunu salıp çekene kadar pişirin.
  • Etler pişince salçayı ekleyin ve biraz daha kavurun. Bamyaları ekleyin ve yavaşça karıştırın.
  • Bamyalar hafif renk değiştirince üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyin ve nohutları içine aktarın.
  • Bamyalar yumuşayana kadar pişirin.
          Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder