6 Kasım 2014 Perşembe

İTALYAN PİZZA



       Pizzayı herkes kadar severim ben de. Uzun zamandır orijinal pizza hamuru ve sosunun tarifini arıyordum ve sonunda La Cucina Italiana dergisinin eylül sayısında buldum ve gerçekten tam İtalyan stili, çıtır çıtır hamurlu pizzayı yapabildim. Eşim de bayıla bayıla yedi ve en kısa zamanda tekrar yapmamı istedi :)


      İşte tarifimiz için gerekenler ( Tabi ki yaptığım ufak değişikliklerle) ve yapılış aşamaları:

     İTALYAN PİZZA
     
     Temel Pizza Hamuru Malzemeleri

  • 800 gr. un
  • 10 gr. kuru maya (bir paketin yarısını kullandım)
  • 1 çay bardağı sızma zeytinyağ
  • tuz
  • 2 + 1/2 su bardağı su
      Hamurun Hazırlanışı

  • Unun içinde küçük bir havuz oluşturalım; maya, tuz ve zeytinyağı ekleyelim. Elimizle biraz karıştırdıktan sonra azar azar su ilave edelim ve yoğurmaya başlayalım.
  • Hamurun durumuna göre un-su dengesini kendiniz sağlayabilirsiniz. Hamurumuz elastik bir yapıda ve elimizle şekil verebileceğimiz yumuşaklıkta olmalı.
  • Hamurun üzerini nemli temiz bir bezle örtüp en az 30 dakika dinlendirelim. 
  • Artık sosunu yapmaya başlayabiliriz.



       Domates Sos İçin Malzemeler

  • 3-4 adet domates
  • zeytinyağ
  • kekik 
  • fesleğen
  • tuz, şeker
       Domates Sosun Yapımı

  • Domatesleri soyup çekirdeklerini alalım ve biraz süzelim.
  • Mutfak robotundan çok az zeytinyağ, tuz, şeker ekleyerek geçirelim.
  • Rondodan geçirdiğimiz domatesleri biraz daha süzelim ki hamurumuzu çok ıslatmasın.
  • İçine kurutulmuş fesleğen ve kekik ilave edelim. Eğer fesleğen ve kekiği taze kullanmak isterseniz robottan geçirme aşamasında onları da ekleyin.
        Domates sosumuz da hazır, gerisi tamamen göz ve damak zevkinize ve hayal gücünüze kalmış :)


        Ben klasik karışık pizza yaptım. Sucuk, mantar, yeşil biber, siyah zeytin, yeşil zeytin, mısır ve peynir kullandım.
        Dinlenen hamura elinizle şekil verin ve üzerine istediğiniz malzemeleri yerleştirin. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında 15-20 dakika pişirin.
        BON APPETIT :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder