7 Nisan 2015 Salı

EV YAPIMI TAVUK DÖNER

 
        Bu tarif evde yapıldığından güvenilir olmasından ziyade, dondurucuda da her daim hazır yemek olduğu için favori tariflerimden. Ben genelde boş bir vaktimde yapıp dondurucuya atıyorum, okuldan geç geldiğim veya yorgun olduğum zamanlarda hemen doğrayıp hızlıca hazırlıyorum, gel de sevme değil mi :)
        Tavuk yemekleri yaparken organik ürün almaya gayret ediyorum, evet diğerlerinden daha maliyetli oluyor ama tüm o haberleri okuyup videoları görünce normal tavuk almaya çekiniyorum gerçekten.* (Buraya okumak isteyenler için tavuklarda antibiyotik kullanımıyla ilgili bir üniversite araştırma raporunun bağlantısını ekledim.) Ayrıca kullanınca göreceksiniz ki kesinlikle daha lezzetli yemekler ortaya çıkıyor.
      Tüm bu bilinçlendirici girişten sonra tarife geçiyorum :)
     

                TAVUK DÖNER

            Malzemeler

  • 1 paket kemiksiz but
  • 1 soğan
  • 2 sivri biber
  • tuz, karabiber, pul biber
           Yapılışı

  • Bir kat alüminyum folyo üzerine streç film sererek tavukları oraya dizin üzerine tuz, karabiber, pul biber serpin.
  • Bu sırada soğan ve biberleri yemeklik doğrayın.
  • Doğradığınız soğan ve biberi tavukların üzerine yayın.
  • Tavuğu streç filmle sıkıca sarın ve üzerine alüminyum folyoyu da sararak dondurucuya kaldırın.

  • Biraz donmaya başlayınca çıkarıp porsiyonluk olarak kesin geri dondurucuya koyun.
  • Bundan sonra ne zaman isterseniz çıkarıp biraz açılınca ince ince doğrayıp çok az yağ ile tavada pişirip dilediğiniz gibi servis yapabilirsiniz.
            Afiyet olsun.



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder